Tuesday, October 25, 2011

Lima Tahun.

Buat Muzakkir Shukri, lelaki yang bertakhta di hati saye sejak lima tahun yang lalu..


"Bila kau senyum, ku gembira.. 
Bila kau sedih, ku menangis.." 


Diam tak diam, dah lima tahun masa berlalu. Cepat nyer rasa.. Sedar tak sedar dah lima tahun usia perkenalan kite kan? Dulu masa baru-baru kenal, muda nyer lahai baru sweet seventeen.. Tak matang lagi, muka pun selebet aje. 


Kite berkenalan kat Matrikulasi Johor, lepas tuu masing-masing pegi universiti lain-lain. Awak kat Pahang, saye kat Bangi. Walau pun jauh, hubungan kite masih tetap utuh. Semua nyer atas dasar saling percaya antara satu sama lain. 


"Di mana saja kau berada, ku kan tetap bersamamu..
Walau pun jasad ku jauh, namun hati tetap padamu.."


Tapi biase lah kan, mane ade hubungan yang tak diduga.. Mana ade hubungan yang tak dilanda badai, ribut dan taufan.. Macam tulah juga dengan hubungan kite, dah terlalu banyak dugaan yang kite dah lalui yang akhirnya menyebabkan kite berdua lebih kuat dan juga kite berdua semakin matang. Betul lah kata orang, pengalaman sememangnya mendewasakan. Banyak yang saye belajar tentang kehidupan sepanjang saye kenal awak.


Dengan awak saye belajar untuk tertawa bahagia, dengan awak juga saye belajar untuk menangis. Jujur saye bukan seorang yang kememeh, yang cengeng mudah mengalirkan air mata tak tentu pasal. Tapi dengan awak saye pun tak tau kenapa dengan diri saye, rasa air mata tu dah macam air terjun Gunung Ledang jer tau. Mudah sangat mengalir bila ade sesuatu yang menimpa hubungan kite. Nasib baik juge lah awak nih jenis pandai memujuk dan menenangkan saye.


Awak pelengkap hidup saye, awak penyeri hari-hari saye. Saye tak boleh bayangkan hidup saye tanpa awak di sisi, dan saye tak nak bayangkan pun.


"Biar masa berganti masa, biar pun musim berubah..
Telah ku katakan padamu oh sayang,
Hanya kuasa Tuhan dapat memisahkan.."


Terima kasih awak, untuk lima tahun ini. Lima tahun kebahagiaan, suka dan duka.. Hidup saye terasa bermakna dengan ada nye awak di sisi. Di sisi tak membawa maksud awak perlu sentiasa ade dekat dengan saye.. Walau awak kat JB, saye pulak kat Muar dipisahkan oleh dua jam lebih perjalanan highway, awak tetap dekat di hati saye. Saye sayang awak dan akan sentiasa sayang pada awak..  





"Distance does not matter if two hearts are meant to be together.."



Since 24th October 2006..


Buat yang sentiasa mendoakan, terima kasih atas doa kalian :')

Buat awak, Selamat Tahun Kelima.. 






 
Copyright @2016 Lyana Hisham
All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi
Powered By
Blogger.com