Thursday, October 3, 2013

IKHTIAR.

Assalamualaikum..

Entry ini khusus untuk mereka yang ingin mendirikan rumah tangga, yang baru mendirikan rumah tangga tengah merancang nak dapatkan zuriat juga untuk yang dah lama berumahtangga namun masih belum ada rezeki lagi untuk mendapatkan zuriat.


Tiba-tiba rindukan saat ini :')

Di sini saya nak share pengalaman saya sendiri, di mana saya consume set kesuburan Shaklee sebulan sebelum saya mendirikan rumah tangga. Saya mengalami masalah period yang tak teratur, memang cycle tak pernah nak tetap. Kejap 28 hari, kejap 29 hari, 30 hari and yang delay sampai seminggu pun ada jugak. At first rasa macam remeh jer soal nih sebab belum nak kahwin kann.. So bila dah dekat wedding tu mula risau sebab masalah period tak teratur nih boleh mengganggu waktu kesuburan. Bila tak tau waktu kesuburan maka susah lah nak plan untuk dapatkan zuriat right?

So then saya pun mula search supplements yang baik untuk saya amalkan so that masalah ini boleh diatasi. So I found GLA Complex yang sememangnya khusus untuk betulkan kitar period dan juga hormon. Alhamdulillah lepas consume tu cycle mula teratur :)

Antara kebaikan lain GLA Complex yang uols perlu tahu:



And also nak kurus pun boleh jugak sebab GLA Complex mencairkan kolestrol dalam darah. Paling best, dalam GLA ni ada Vitamin E so it is perfect for your skin too. Sambil menyelam minum lah air sekali kira nya :)

Lepas tuh ternampak pulak Alfalfa yang juga baik untuk kesuburan serta mengatasi masalah keputihan. Hurmm.. Masalah keputihan juga salah satu masalah yang sering saya alami dan sememangnya sangat mengganggu. Sebab apa? Seba bila nak solat jer I need to change my liners :( Kalau tak tukar nanti kan tak bersih? Macam mana solat nak sah kan.. So saya pun ambil Alfalfa sekali. Alhamdulillah, masalah keputihan memang berkurang sangat-sangat. Lepas period habis jer ada sikit itu pun untuk kebaikan jugak. Nak tau apa kebaikan nya? Kena beli baru I cerita details ;) 

Okayh ni antara kebaikan lain Alfalfa:



Alfalfa nih juga baik untuk orang yang ada masalah resdung and orang yang susah buang air makan Alfalfa nih confirm lawas. Sebab tu Alfalfa jugak ada dalam Set Slimming Shaklee. And wives semua, try Alfalfa nih lepas tuh boleh rasa sendiri kelebihannya bila uols bersama dengan suami :)



Selain kita wanita yang elok amalkan supplements untuk kesuburan nih, lelaki juga ada supplements untuk kesuburan iaitu Vitamin E dan Zinc Complex.

Vitamin E berfungsi untuk kekerapan penghasilan air mani bagi lelaki. Haa jangan ingat itu sahaja tau fungsi Vitamin E, selain daripada itu Vitamin E juga berfungsi untuk:

  • melambatkan proses penuaan (anti-aging)
  • membantu menghilangkan parut dan jerawat
  • menghaluskan tekstur kulit supaya lebih licin
  • mencegah pertumbuhan sel kanser
  • baik untuk fungsi jantung
  • mempercepat pemulihan otot
Zinc Complex pula dari segi aspek kesuburan adalah untuk menghasilkan sel sperma yang lebih aktif dan sihat. Selain itu, Zinc Complex juga baik untuk mempercepat penyembuhan luka-luka dalaman serta mengatasi masalah keguguran rambut.

CoQ Health juga berfungsi untuk meningkatkan kesuburan.

Alhamdulillah selepas sebulan lebih berkahwin saya disahkan hamil. Tetapi mungkin belum rezeki saya, last two weeks saya baru jer miscarriage. Doctor said that saya terlalu penat, makan tak menentu so baby tak kuat :( Saya pulak hanya makan ubat doctor, tak ambil supplements pun selepas saya mengalami morning sickness yang teruk. Sepatutnya supplements tak boleh tinggal jugak, sebab supplements yang dapat membantu lagi menguatkan rahim and bagi baby sihat jugak. InsyaAllah lepas habis tempoh pantang nih saya consume balik supplements untuk kesuburan and kalau ada rezeki hamil mesti nak amalkan Set Kehamilan Shaklee. Doakan saya :')

Ohh ya, sebelum saya terlupa another 1 is Energizing Soy Protein (ESP) yang juga sememangnya superb for ladies yang nak pregnant atau pun dah pregnant. Masa saya masih pregnant hari tuh, saya tak ambil ESP sebab saya tak boleh telan benda bersusu. Kalau telan jer mesti muntah balik :( So pregnant ladies out there, kalau boleh telan sila lah ambil ESP nih sebab banyak manfaatnya.


For those yang nak cuba, boleh email saya at lyanahisham@yahoo.com or wechat lyanahisham. Insya-Allah saya menjanjikan harga yang terbaik serta the best consultation. All my customers saya memang fully guide and follow up, juga boleh contact saya bila-bila pun kalau ada sebarang persoalan :)

Selain berdoa dan bertawakal, ikhtiar juga adalah satu jalan. Insya-Allah, Allah akan sentiasa mendengar permintaan hamba Nya..

Till then, have a nice day ahead dearies. 

Assalamualaikum.


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com