Friday, November 1, 2013

Vivix by Shaklee: One for All.

Assalamualaikum..

Sometimes kita nampak our parents macam sihat jer kan? Buat kerja pun nampak macam kuat jer lagi. Tapi tanpa kita sedari, our parents are aging.. Cuba bayangkan mereka sepuluh hingga dua puluh tahun yang lalu? Look at their skin.. Ada nampak tak garis-garis kasar or may be baru mula ada garis-garis halus? Tak banyak pun, cuba perhatikan bila mereka senyum.. Can you see the wrinkles at their face? And also pernah tak dengar mereka mengeluh sakit kaki, sakit lutut. All this can be cured, insyaAllah dengan usaha selain tawakal dan doa.

Tak dapat dinafikan, memang usia makin lama akan makin lanjut. Garis-garis halus memang mula kelihatan, kedut pun akan mula timbul. But we do have alternative untuk atasi masalah-masalah tersebut iaitu dengan pengambilan supplement sebagai makanan tambahan.

Mungkin ada persepsi sesetengah orang yang beranggapan buat apa nak menolak fitrah? Well, kalau pergi cucuk sana sini and plastic surgery tu boleh consider sebagai menolak fitrah dan kejadian. Tapi, pengambilan supplement sebagai makanan tambahan untuk penjagaan dan kesihatan itu sesuatu yang amat dituntut dalam agama. Bukan ke kesihatan tu penting dalam kita ingin melaksanakan ibadah? Juga untuk menuntut ilmu or working as well :)

Ade orang yang tak suka telan pil vitamins, tak suka kena makan supplement hari-hari. So Shaklee ade penyelesaian untuk masalah nih which is VIVIX. Lepas nih uols no need to take it every day, two or three times per week should be more than enough. Senang kan? Penjagaan kesihatan yang berfungsi untuk both luaran dan dalaman, kecantikan dan juga nak maintain badan yang cantik as well.


Bancuh dengan air biasa boleh, suam boleh malahan air sejuk pun boleh. Vivix taste like Berry juice :)

Kalau uols yang muda mudi remaja yang suka sangat pakai high heels or wedges tiga empat inci, rasa sakit tak tapak kaki? Sometimes urat rasa macam tegang semacam, lenguh kaki. Cuba lah ambil Vivix nih, lepas nih nak cat walk hari-hari pun boleh tak lenguh-lenguh and sakit kaki lagi dah. Or may be yang working depan pc or laptop dari pagi sampai ke malam, jari jemari rasa kejang and bahu pun dah lenguh-lenguh, you may try to take Vivix as well. InsyaAllah lepas nih dapat atasi rasa sakit-sakit yang uols alami.

As for our parents or may be grandparents, memang superb lah kalau kita sebagai anak atau cucu bagi mereka amalkan Vivix nih. Nanti dah nampak perubahan pada mereka bukan ke hati kita jugak yang happy? Sometimes ade parents or grandparents kita nih yang tak nak terima kalau kita nak bagi mereka duit belanja daripada hasil gaji kita bekerja, so why don't kita sebagai anak atau cucu gantikan duit belanja dengan supplement untuk kesihatan mereka right? They will be happy for that too :)

So here I would like to summarize apa KELEBIHAN dan MANFAAT pengambilan Vivix sebagai supplement iaitu pemakanan tambahan:

Ini pula bahan-bahan TERBAIK yang terkandung di dalam Vivix:

Anggur Muscadine 
Satu-satunya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg bermanfaat untuk kesihatan.. Anggur ini mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser, juga sebagai anti-virus dan anti-bakteria.

Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri anti-radang. Jika dibandingkan dengan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.


''Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma, anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.'' 

( QS: An Nahl: ayat 11)

2. Elderberry atau Sambucus Nigra
Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergugusan seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropah, Amerika Utara, Asia, dan Benua Inggeris. Elderberry merupakan buah yang popular dan telah lama digunakan dalam perubatan tradisional.


Jus Elderberry telah terbukti sangat efektif dalam penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengubati pesakit flu pada tahun 1995.

Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam perubatann penyakit yang disebabkan infection daripada virus dan bakteria.





Antara manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah: 
  • Kemampuannya untuk mencegah dan mengubati cancer, fakta ini dikaitkan dengan antioksidan yang terkandung di dalamnya.
  • Meningkatkan sistem imunisasi tubuh serta sangat membantu dalam mengubati penyakit AIDS dan cancer.
  • Berupaya untuk menurunkan kadar kolesterol untuk mencegah penyakit jantung.
  • Membantu mengatasi dan merawat masalah diabetes.
  • Meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

3. Purple Carrot
Purple carrot adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical termasuk lah carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. 

Asid klorogenik adalah anti oksidan paling banyak dalam semua carrot dan ia bertanggungjawab mengurangkan diabetes. 

Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen. Ia mengurangkan risiko penyakit jantung.


4.Polygonum Cuspidatum
Polygonum cuspidatum (knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari asia, yg juga byk ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol.


Polygonum Cuspidatum banyak manfaat kesihatan dan digunakan utk merumuskan supplement anti penuaan. Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan megurangkan berat badan.





Bagi mereka yang semangnya menghidapi penyakit, sewaktu awal pengambilan mungkin mengalami healing crisis seperti migraine etc. Teruskan pengambilan, insyaAllah selepas dua hingga tiga kali pengambilan uols akan dapat merasakan sendiri perbezaannya :)

Actual price is RM475. But this month harga promo memang sangat berbaloi-baloi :D 
To order, you may email to me at lyanahisham@yahoo.com or my WeChat ID is lyanahisham. InsyaAllah saya menjanjikan the best of price and also full consultation as well. Sebagai customers saya, anda berhak untuk bertanyakan soalan dan follow up dengan saya pada bila-bila masa sahaja. InsyaAllah saya akan cuba reply and feedback as soon as I could.

Till then, have a nice day ahead.

Assalamualaikum.


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com