Wednesday, November 6, 2019

PROMO ESP HARGA LEBIH JIMAT !

Assalamualaikum and Hye

PROMO ESP KINI KEMBALI! 📢📢


Yes you got it right, bulan nih PROMO ESP tau korang and memang jarang sangat dapat promo ESP murah macam nih 😍😍

Beli 2 tong ESP dapat 5% discount
Beli 6 tong ESP PERCUMA 1 tong!

So untuk semua pengguna setia ESP, ini lah masanya untuk korang grab ESP banyak banyak buat stock terus sebab expiry date pun lambat lagi tahun 2021 ada lebih setahun lagi.

Apa pentingnya ESP nih untuk badan kita dan apa sebenarnya yang terkandung dalam ESP?


ESP mengandungi sumber protein yang membina kulit, rambut, kuku, otot kita. Setiap inci tubuh badan kita memerlukan protein untuk berfungsi. Jadinya ESP dapat membantu untuk membekalkan keperluan protein yang cukup untuk badan 👍🏻

Apa tanda tanda badan kita kekurangan Protein?

SELALU PENAT DAN MENGANTUK

Rasa penat sebab kerja kuat atau tak cukup rehat tu normal. Tapi yang tak normalnya kalau terlalu kerap sangat penat dan bada rasa lemah je, ditambah rasa mengantuk nak tidur jer walau kita tidur awal. Itu tandanya badan kita dah start bagi signal kekurangan protein. Dalam protein ada asid amino yang penting untuk pergerakan oksigen dalam darah. 

Kurang protein -> kurang asid amino -> kurang sumber oksigen salur ke sel dan organ -> Penat, letih, tak bermaya, nak tidur! 😴😴

KULIT KELIHATAN KUSAM, MUDAH BREAKOUT DAN TONA JADI LEBIH GELAP

Salah satu kepentingan protein untuk kecantikan kulit ialah untuk membina sel sel kulit yang baru atau "baby skin" yang sihat.

Cycle kulit kita nih lebih kurang sama macam period jugak, 28 hari. So kalau korang tak cukup protein intake itu yang kulit jadi kusam sebab sel sel kulit baru kekurangan blok asas yang paling penting iaitu protein.

Bila protein tak cukup, ditambah dengan sel kulit yang dah kena attack dengan radikal bebas daripada sinaran matahari, itu yang macam macam masalah kulit akan mula timbul satu persatu. Protein nih laa yang dapat membantu untuk membaiki sel sel kulit yang sedia ada.

SELALU RASA NAK MENGUNYAH 

Kita baru lepas makan tapi kuta masih rasa nak capai snack, biskut atau apa apa la asal boleh mengunyah. Ini memang antara petanda badan kita kurang protein. Perut kita paling lambat nak hadam protein jadinya bila kita consume protein, kita akan rasa kenyang lebih lama.

Kalau badan kita kurang protein, makan lah banyak mana pun takkan rasa kenyang. Badan akan bagi signal rasa lapar sentiasa and kita akan craving makan makanan yang tinggi karbohidrat, yang manis manis, snacks sebab nak kenyang cepat. 

RAMBUT MULAI RAPUH DAN GUGUR BANYAK DARIPADA BIASA

Rambut kita juga diperbuat daripada protein. Bila badan tak cukup protein, badan kita masuk dalam “starvation mode”. Means badan kita akan start tarik protein daripada anggota badan yang tak penting seperti rambut dan kulit untuk salurkan protein tu kepada organ badan yang penting. Sebab ni lah rambut mula rapuh lepas tu gugur.

KERAP DEMAM SELSEMA

Korang tahu tak sistem imun badan kita diperbuat daripada protein? Bila badan tak cukup protein, kita tak mampu nak melawan jangkitan virus. Sebab tu kita senang jatuh sakit. 

Bila kita kurang protein, badan kita akan guna protein yang ada dalam badan untuk bagi organ badan berfungsi dan ada tenaga. Pada asalnya protein itu sepatutnya digunakan untuk membina otot, sistem imun, rambut, kuku, sel kulit. 

So boleh nampak tak effect yang akan berlaku bila korang kurang protein?

Korang tak perlu risau lagi sebab ESP nih memang membekalkan kandungan protein yang mencukupi serta mudah diserap oleh oleh badan. Consume ESP settle masalah sebab manfaat ESP cukup lengkap 👍🏻👍🏻

So for those yang baru first time nak cuba consume ESP, Yana highly recommend korang grab ESP time tengah ada PROMO nih. Memang BERBALOI dan JIMAT banyak sangat tau! ❤️

Meh whatsapp Yana terus untuk grab PROMO ESP 👇🏻

📲www.wasap.my/60162099703

▪️Postage hari hari
▪️COD Pasir Gudang & few JB area


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com