Wednesday, July 17, 2013

Product Sharing: Set Kesuburan Shaklee

Assalamualaikum..

Okayh ada orang tanya saya, "Saya and suami tengah merancang untuk dapatkan anak.. Kami berkahwin dekat setahun tapi belum ada rezeki lagi.. Shaklee ada tak supplement untuk tingkatkan kesuburan??"

Jawapannya..... Mestilah ADA!

My husband and I pun ambil set ni jugak. Yelah rezeki tuh Allah yang tentukan tapi kita nih sebagai manusia kena juga ikhtiar sikit selain tawakal dan doa betul tak? :)




VITAMIN E COMPLEX
Terkenal sebagai "vitamin seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam testikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, suplemen Selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

ZINC COMPLEX
Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian, serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum.

Selain itu, ZINC berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat. Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

ALFALFA COMPLEX
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium).

ALFALFA turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS (
Sindrom Polisistik Ovari atau Polycystic OvarianSyndrome).

GLA COMPLEX 
Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". 

Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat-sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).


Untuk yang tengah berusaha nak dapatkan zuriat, boleh lah cuba supplement nih. Insya-Allah ada rezeki dari Allah cepat jer lekat :)

Berminat untuk cuba set kesuburan nih boleh contact saya. Insya-Allah saya akan memberikan harga yang terbaik selain tips dan cara pengambilan. Setiap customers saya berhak untuk contact saya bila-bila pun untuk bertanyakan sebarang soalan dan kemusykilan mengenai pengambilan supplement Shaklee. Selagi termampu, memang biasanya saya reply dengan kadar yang segera.



Till then, moga Allah mempermudah hari-hari kita dalam bulan Ramadhan ini. 
Selamat menunaikan ibadah, Assalamualaikum :)

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com