Monday, April 28, 2014

Supplement Shaklee untuk Kanak-kanak.

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah, lately it seems makin ramai parents yang makin concern tentang pemakanan supplements untuk kesihatan anak masing-masing. Ramai yang ada bertanyakan kepada saya apakah vitamin Shaklee untuk kanak-kanak yang terbaik? Okay, kali ini entri saya nak cerita pasal vitamin untuk kanak-kanak iaitu Meal shakes dan Omega Guard Shaklee. Anak adalah harta bagi ibu bapa yang paling bernilai. Semestinya ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anak-anak mereka. Betul tak?


Persoalannya, perlukah supplement sebagai satu makanan tambahan untuk kanak-kanak? Pada asasnya, jika anak-anak kita bukan jenis yang 'fussy eater' serta mendapat segala nutrien daripada meals hariannya, makan makanan tambahan sememangnya tidak perlu. Namun jika sebaliknya, kita boleh memberinya makanan tambahan sebagai usaha untuk membekalkan zat-zat penting untuk menyokong tumbesaran dan kesihatan mereka.

Kesihatan dan kecerdasan anak-anak merupakan nikmat yang paling berharga untuk ibu bapa. Mencegah anak-anak dari jatuh sakit adalah jauh lebih bijak berbanding merawat mereka setelah mereka jatuh sakit. 


Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

  • Mengandungi minyak ikan
  • Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
  • Imuniti badan
  • Meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
  • Sistem peredaran darah yang teratur


6 fakta menarik tentang Mealshakes

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z, mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin memiliki berat badan yang ideal.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Rasa yang lazat digemari tua dan muda. Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang perlu untuk badan,tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.

My little cousin, Anggun Damia nih memang model Meal shakes and Omega Guard Shaklee. Alhamdulillah makan berselera jer tak memilih and pemikiran dia pun jauh lebih cepat and matang compared to other kids. Dia senang duplicate apa yang diajarkan pada dia. So of course, kena lah always tunjuk positive things kat dia and tak boleh ajar benda yang bukan-bukan :)


So untuk ibu bapa yang mencari supplement yang terbaik untuk anak-anak, Meal Shakes and Omega Guard lah yang terbaik. Bukan anak-anak jer yang boleh consume, ibu bapa pun boleh share sekali dengan anak-anak dua supplement nih :)

Your Shaklee Independent Distributor
NUR LIYANA | lyanhisham@yahoo.com
WeChat ID: lyanahisham
Instagram: @lyanahisham_
Facebook: Lyana Hisham or White Lavender (page)

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com