Wednesday, October 16, 2013

Product Sharing: Set Slimming Shaklee (II)

Assalamualaikum..

Masa saya still pregnant hari tuh ada timbang berat, it's 45kg. Naik 4kg from my previous weight sebelum pregnant. So lepas miscarriage, tengok perut macam buncit jer lagi. Berat pun tak de lah turun, maka terbukti diri sendiri yang berat gara-gara selera makan yang melampau masa pregnant lagi.

Even lepas mc dua minggu masa naik kerja, orang yang tak tau saya mc sebab apa still ingat saya nih pregnant lagi. Apakah maksudnya di situ?? Maksudnya kena lah cari solution macam mana nak turunkan balik berat badan yang dah naik tuh! 4kg banyak okayh. Tengok ibu masak rendang daging 2kg pun dah seperiuk besar inikan 4kg.. Okayh mari bersemangat kembali untuk kurus!

So disebabkan saya percaya pada produk Shaklee yang sememangnya berkesan tanpa perlu berdiet, seriously saya tak boleh nak skip nasi, tak makan ayam and all sebab dah lah dua minggu berpantang makan sup ikan jer lepas pantang pun nak kena jaga makan?? Oh noooo.. I want ayam goreng! 




1. LECITHIN: Bertindak sebagai pembakar dan pemecah segala lemak dan juga kolestrol.

Lecithin dinamakan 'pengemulsi semulajadi' kerana Lecithin mempunyai fungsi untuk melekat pada lemak. Secara ringkasnya, Lecithin menyebabkan lemak akan terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemah daripada melekat pada dinding membrane kulit. Lecithin tidak boleh dihasilkan secara sendirinya oleh badan tetapi Lecithin sangat diperlukan oleh badan untuk mengawal dan menurunkan paras kolestrol dalam darah.

But remember, uols pun tak boleh lah melantak sampai tak ingat dunia. Kalau setakat macam saya yang sekali makan dua ketul ayam and dua pinggan nasi nih kira okay la lagi, kalau lebih daripada tuh nak maintain macam keadaan sekarang boleh lah tapi nak turun memang tak lahh. Paling penting, air masak kena minum ikut keperluan badan masing-masing yer :)

2. ALFALFA: Lawas, membuang lemak dan toksin dalam badan.

Alfalfa bertindak sebagai fiber yang membawa keluar lemak-lemak yang telah dipecahkan oleh Lecithin.

3. CINCH SHAKE: Sebagai pemangkin yang mempercepat pemecahan dan pembakaran lemak dan kolestrol, tanpa menggangu otot.

 Protein soya dalam Cinch memberikan rasa kenyang, meningkatkan metabolisma badan serta membantu mengekalkan otot semasa proses penurunan berat badan, supaya kulit tidak menggeleber setelah berat badan turun nanti. Ada tiga perisa: Vanilla, Chocolate and Cafe Latte.

Akan tetapi, jika uols merupakan ibu yang sedang menyusukan anak, TIDAK BOLEH ambil Cinch okayh! Sebab Cinch ni dia boleh mengeringkan susu. So, cinch boleh lah digantikan dengan susu ESP yang tidakmendatangkan kesan mengeringkan susu malahan membantu lagi menambahkan susu (bagi yg breastfeeding baby).
 
 
Alhamdulillah kini selepas seminggu saya mengamalkan set nih, berat last saya timbang semalam 41.5kg tanpa berdiet. I repeat, tanpa berdiet. Berdiet di sini membawa maksud saya tak skip makan at all, makan nasi seperti biasa and tak de pantang larang makan cuma tak de lah juga secara berlebih-lebihan :)
 
Bagi mereka yang under budget dan memerlukan supplement untuk kurus dan juga kesuburan dalam masa yang sama, saya recommend uols ambil gabungan GLA Complex dan Alfalfa:
 
 
GLA Complex selain untuk menstabilkan kitar haid dan hormon untuk kesuburan, GLA Complex juga berfungsi untuk:
 
- Meningkatkan metabolisme badan dengan mengaktifkan 'brown fat' yang membakar lemak menjadi tenaga.
 
- Meningkatkan hormon serotonin yang bertindak untuk memberikan rasa kenyang.
 
- Menghalang berat daripada naik dengan mencairkan kolestrol dalam darah.
 
- Vitamin E dalam GLA Complex juga untuk mencantikkan kulit (pudarkan parut jerawat dan jeragat).
 
Antara testimoni daripada customers yang dah consumed FULL SET SLIMMING SHAKLEE:
 



For those yang berminat nak cuba set nih boleh email saya untuk order, lyanahisham@yahoo.com atau add saya di WeChat lyanahisham. Insya-Allah saya menjanjikan the best price and for my dear customers jangan risau sebab saya akan fully guide uols untuk cara pengambilan sekali siap consultation lengkap. Menariknya, customers saya boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja insya-Allah saya bersedia untuk reply kepada uols asap. 
Salam Aidiladha from both of us :)
Till then, have a nice day ahead.
 
Assalamualaikum.


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com