Thursday, August 1, 2013

Hot Supplement Sets for Shaklee.

Assalamualaikum..

Hye uols.. How's life treating everyone? Saya sihat Alhamdulillah, cuma ade lah sakit pening sikit. Lumrah lah kan.. Doakan kesihatan saya yer, especially masa bulan Ramadhan nih memang on and off lagi-lagi kalau ter-skip vitamins. Memang haru... Harapan nak terawih pun tinggal harapan lepas maghrib dah terkulai layu. So terpaksa jugak menggagahkan diri untuk gigih menelan vitamins.

For now, apa yang saya ambil sebagai supplements ialah:

Meal Shakes nih sedaaaap.. Rasa vanilla manis jer :)
Untuk yang selalu ada masalah nak breakfast atau kalau dalam bulan Ramadhan nih sahur lah kan, Meal Shakes memang sangat membantu memberikan segala nutrient yang diperlukan dalam badan selain mengenyangkan. Kids pun boleh ambil jugak tak de masalah lagi-lagi yang tak suka nak minum susu and selalu tak de selera makan. Untuk pregnant ladies, Meal Shakes nih bagus untuk atasi masalah morning sickness insya-Allah.
 
 ESP nih dari soya yang asli tanpa sebarang pewarna, pengawat atau pun bahan kimia. Juga boleh mengenyangkan tapi usually saya campur dalam susu atau jus sebab rasa dia agak tawar. Nih boleh kenyang jugak and cantikkan kulit. Kalau pregnant ladies ambil pun bagus sebab dia bertindak as 'milk booster'. Esok-esok baby keluar kenyang lah baby sebab susu banyak insya-Allah :)

 Vita-C is good for a fairer and healthier skin.
Vita-Lea as multivitamin to complete the nutrients that our body needs.
B-Complex to boost up our immunisation and also as anti-depression.
 
Haa siapa yang tak reti minum susu secara consistent hari-hari waktu pagi and malam macam saya? OSTEMATRIX lah jawapannya.. Tulang kita perlukan calcium yang cukup untuk menghindari masalah osteoporosis. Tak takut ke dengar osteoporosis? Tulang retak tuu.. Sekarang masa zaman muda remaja boleh lah kata sihat tak de sakit-sakit tulang. Dah berumur nanti?? Dah kena penyakit baru nak minum susu memang terlambat lah.. So sila ambil supplement yang ada calcium yer kalau uols jenis tak reti minum susu atau malas buat susu. Ni caplets boleh telan sahaja..
 
Kalau uols realize lah, supplement yang saya ambil termasuk kat dalam set kat bawah nih..


 
For pregnant ladies yang berada di 1st Trimester, boleh ambil:
 Vita-Lea
B-Complex
Vita-C (sekarang cuma ada stok yang chewable sahaja)
Ostematrix
ESP (boleh ambil dari awal)
 
Kalau dah masuk 2nd Trimester, boleh ambil:
Semua di atas and add on Omega Guard untuk kuatkan jantung baby and jantung ibu jugak.
 
Set nih bukan hanya untuk pregnant ladies sahaja yer, yang tak pregnant atau dalam pantang pun boleh ambil sebab memang bagus untuk kesihatan. Just that untuk yang plan untuk pregnant tuh boleh lah cuba set kesuburan sebagai satu ikhtiar selain doa dan tawakal :)

Read more: here
 
One of my customer yang ambil set kesuburan Shaklee, married for 8 months.. Finally she's pregnant.. Alhamdulillah :)
 
Bagi mereka yang dah habis pantang atau berbadan agak berisi and nak slim, boleh cuba slimming set Shaklee.. Nak kesan lebih baik memang lagi bagus ambil set sebab lagi cepat turun insya-Allah.

 
Set kecantikan memang yang paling famous amous. But like I had mentioned in previous entry kalau ada budget lebih better ambil Shaklee Collagen Powder jer sebab effect dia paling cepat atau pun Vivix untuk yang age 40 and above nak lambat berkedut atau nak menegangkan kulit yang dah berkedut.

 
Shaklee juga ada supplements untuk mereka yang ada masalah sakit-sakit sendi dan tulang.. Terutamanya for those yang ibu ayah atau atok nenek yang selalu mengadu sakit kaki, sakit lutut, sakit pinggang dan lain-lain memang sangat sesuai untuk ambil supplements nih. Yang muda-muda suka pakai high heels yang runcing tuh pun sure ada masalah nih right tak payah tunggu tua.
 
Boleh diambil bersama Ostematrix bagi mereka yang tak consistent atau tak minum susu at all. Kalau uols ada mak ayah atau atok nenek yang selalu mengadu sakit-sakit sendi and tulang tuh, highly recommended untuk try this! Atau pun mereka yang ada slipped disc, dinasihatkan ambil juga for healing process.
 
Okayh these are the hot sets untuk Shaklee products. Actually banyak lagi set lain but yang saya highlight kat sini adalah main sets yang selalu customers cari. Uols boleh contact saya and let me know supplements macam mana yang uols perlukan. Insya-Allah saya boleh recommend and siap consultation sekali. Kalau nak beritahu budget pun boleh, jadi boleh saya recommend the best supplements mengikut budget uols.
 

 
 Till then, have a nice day ahead dearies.. Selamat mengejar malam Lailatul Qadr di sepuluh malam terakhir Ramadhan.
 
Assalamualaikum :)





 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com