Thursday, October 10, 2013

Kelebihan Menjana Pendapatan Dengan Shaklee :)

Assalamualaikum..

Saya mula tertarik nak join bisnes Shaklee setelah saya sendiri mencuba Energizing Soy Protein Shaklee. I admit, memang semua produk daripada Shaklee sememangnya superb! Kemudian saya mula berjinak-jinak dengan Vitamin C, B Complex, GLA Complex, Lecithin, Alfalfa dan kemudian collagen powder. Lepas tu saya gunakan skin care Nutriwhite pulak yang sememangnya kini saya dah jatuh chenta! Okayh ini cerita nanti kat entry lain okayh :)

Bermula daripada set supplement untuk kecantikan, untuk kurus, skin care, shampoo sampai lah ke produk untuk penjagaan rumah (Eg. Fresh Laundry). Semuanya ada dalam Shaklee :)

Recently I receive a lot of emails asking me regarding on how to start this business. Soalan wajib yang saya dapat antaranya,

Susah tak bisnes Shaklee nih?
Banyak ke income boleh dapat?
Macam mana sistem Shaklee nih?
Berapa yuran keahlian?

Apa kelebihan Shaklee dan kenapa saya memilih Shaklee?
  1. Shaklee adalah syarikat vitamin yang telah lama berada dalam pasaran. Produknya yang asli dan semula jadi membuatkan saya tertarik untuk mencuba, kemudian ditambah pula produknya yang  memberi kesan yang positif pada taraf kesihatan saya dan keluarga.
  2. Shaklee merupakan antara syarikat MLM yang adil. Once dah bergelar leader (bermula dengan tahap Supervisor) bermakna kita dah break away dari upline kita. Oleh kerana Shaklee tidak mengamalkan skim piramid, maka bonus kita dibayar mengikut usaha yang kita letakkan. Dalam Shaklee pendapatan kita boleh melebihi pendapatan upline apabila kita berusaha dengan lebih baik. Bukan sahaja pendapatan, malahan kita mampu melangkaui pangkat upline kita sekiranya kita rajin berusaha.
  3. Bonus dibayar tidak melalui upline atau mereka yang sponsor kita tetapi direct dari syarikat. Bonus juga diberi dalam bentuk tunai. Tidak perlu downline untuk mendapat bonus dari syarikat.
  4. Harga produknya sangat berpatutan dan setanding dengan kualiti yang kita bayar. Produk asli dan semula jadi terbukti apabila tiada silica gel di dalam botol vitamin Shaklee.

Apakah kelebihan menjadi ahli Shaklee?

Retail prices for non members, kalau member harga lain tau :)
  1. Boleh membeli produk dengan harga ahli dan mengumpul point anda sendiri.
  2. Jika kita capai point yang tertentu melayakkan kita menerima bonus dalam bentuk cash tanpa perlu ada downline.
  3. Jika berminat untuk berbisnes, ada online coaching yang khas disediakan melalui personal group saya sendiri, biasanya class through online kat Whatsapp.
  4. Shaklee menawarkan Cash, Car (bonus kereta) dan Convention (local dan International-Umrah bagi yang beragama Islam).


Bagaimana nak mendaftar sebagai ahli @ pengedar Shaklee

Anda boleh mendaftar dengan membuat pembayaran untuk registration fee sebanyak RM65 atau pun membuat pembelian melebihi 200 points (total harga dalam lingkungan RM650) untuk mendapat keahlian secara percuma. Anda cuma perlu menghubungi saya dan saya akan uruskan urusan pendaftaran atau boleh pergi sendiri ke branch/HQ Shaklee dan mendaftar menggunakan ID saya 961271 sebagai sponsor/upline.

Kelebihan menjadi downline saya ialah saya akan fully guide anda Insya-Allah sehingga anda boleh independent sendiri. Selain itu, seperti yang saya nyatakan di atas, I have my own personal group yang sentiasa membantu antara satu sama lain. So tiada istilah terkapai-kapai bagi anda yang baru nak bermula dengan bisnes nih :)

Yuran keahlian Shaklee

Pendaftaran ialah RM65 (sekiranya anda pergi sendiri ke branch/HQ untuk ambil member kit) dan tambahan RM10 untuk pos member kit sekiranya anda mahu kit tersebut dipos ke alamat anda. Jumlahnya ialah RM75 (sekiranya anda tidak pergi ambil sendiri kit di branch/HQ).

Tidak Perlu untuk Maintain points dalam Shaklee


Sekiranya cuma nak makan sendiri, tak perlu maintain points. Melainkan anda mahu memulakan bisnes dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu dan maintain points tertentu. Tapi kalau cuma makan sendiri, share dengan saudara-mara, tak perlu risau nak maintain atau minimum purchase.

Take note ya, tak perlu maintain points atau wajib membuat pembelian untuk maintain sebagai ahli, sebab pendaftaran adalah seumur hidup :)

So for those yang berminat ingin menjadi ahli untuk berbisnes atau pun jadi ahli untuk tujuan makan sendiri, boleh contact saya:

Email- lyanahisham@yahoo.com
Wechat- lyanahisham

Ohh one more thing, now Shaklee ada sistem pembelian secara online. Macam ala-ala Zalora and Poplook. So kalau yang duduk jauh dari branch atau HQ, boleh beli secara online sahaja. Mudah kan??

Yang nak berbisnes lagi lah dialu-alukan, I will guide you on my best insyaAllah. Kalau boleh saya nak berkongsi pada yang nak cari side income macam saya, alhamdulillah kini saya ada side income empat angka.. Malahan melebihi pendapatan sendiri yang makan gaji nih.

Till then, have a nice day ahead people.

Assalamualaikum :)

Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi Muhammad S.A.W bersabda, "Bukanlah kekayaan itu dengan banyaknya harta benda, tetapi kekayaan sebenar adalah kekayaan jiwa." (Riwayat Bukhari dan Muslim)


 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com