Tuesday, November 12, 2013

Set Shaklee untuk GAIN WEIGHT: Meal Shakes, Vita-Lea & B Complex.

Assalamualaikum..

"Kak Lyana, Shaklee ada tak supplement yang boleh gain weight? Saya nih kurus sangat, BMI pun memang under weight.. Kawan-kawan selalu gelakkan cakap saya macam tiang lampu!"

Ini kisah benar. 

Di saat ada di antara kita yang sibuk nak slim down, nak badan cantik.. Ada di antara kita yang juga mengalami masalah kurang berat dan terlampau kurus. Masalah kurus sangat nih juga boleh menyebabkan seseorang tu LOW SELF ESTEEM dan kurang keyakinan pada diri. Dia cemburu tengok kawan-kawan yang badan cantik and ada shape, sedangkan dia terlalu kurus sehinggakan ada yang menggelarkan dia 'TIANG LAMPU', 'POKOK KELAPA' or what so ever lah.

Ada orang yang mengambil mudah dan malas nak berfikir cuma akan set in their mind , "Lantak pi lah.. Yang kurus kedengking nih badan aku bukannya orang lain. Janji aku sihat udah ler.."

Haa ni satu lagi kesilapan yang besar.

KURUS = SIHAT

Bila kita terlalu kurus, kita mungkin terdedah kepada masalah sakit tulang especially kalau kita tak minum susu. Saya sememangnya penggemar susu especially Susu Kambing. Seeloknya amalkan minum hari-hari tapi kadang-kadang kita might ter-skip sebab tak sempat. So I take Ostematrix as a replacement when I forgot to drink milk during the day. Ostematrix nih Calcium tablets, totally the best to strengthen your bones :)


Okayh back to the main topic here, Gain Weight Set by Shaklee.


Apakah FAKTOR yang menyebabkan berat badan tidak berjaya dinaikkan?
1) Makanan yang diambil tidak sempat diproses menjadi nutrien yang boleh digunakan oleh tubuh secara 100% sepenuhnya disebabkan oleh kadar metabolisme yang cepat. Ini menyebabkan nutrien dibuang begitu sahaja dengan sia- sia.
2) Pengambilan makanan yang sedikit ( makan sedikit sahaja dah rasa kenyang). Perut tidak dapat menampung pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak disebabkan telah menjadi kebiasaan makan sedikit sahaja.
Apa yang ada dalam set for Gain Weight by Shaklee?

Firstly, Meal Shakes. Fungsinya untuk meningkatkan selera makan. Walau pun kita kurang makan, pengambilan Meal Shakes ni hbanyak membantu memberikan badan kita rasa bertenaga.

Fakta tentang Meal Shakes Shaklee:

-Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.

-Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.

 
-Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik.
 
-Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu atau minuman kegemaran kecuali yang berkafein sebab kafein boleh mematikan protein.

Meal Shakes Shaklee boleh diberikan kepada bayi bermula 1 tahun (jika tidak menyusu ibu) dengan dos satu sudu kecil sahaja. Bagi kanak-kanak di bawah usia 4 tahun, Meal Shakes Shaklee boleh diberi dalam kuantiti yang sedikit untuk membenarkan tubuh mereka membina ketahanannya secara independent.

So untuk ibu-ibu yang ada anak-anak kecil yang tak de selera makan tu, boleh juga cuba beri anak-anak untuk minum Meal Shakes nih sebab Meal Shakes berupaya meningkatkan selera makan selain kandungan di dalamnya lengkap dengan nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

For pregnant mummies yang ada morning sickness yang teruk sampai tak boleh makan, you may consume Meal Shakes as well :)
Secondly, Vita Lea. Fungsi Vita Lea nih untuk membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid atau beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam Vita-Lea kita), tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


Kalau uols jenis yang makan tak ikut pyramid makanan and makan tak tetap, highly recommended to take this Vita Lea as well. Sebab badan kita bila makan tak cukup especially zat besi boleh menyebabkan penyakit seperti Low Blood Pressure, Anemia dll.
Thirdly, B-Complex. B-Complex mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. Ramai yang salah anggap ingatkan B-Complex nih menambahkan selera makan. Tapi sebenarnya B-Complex nih dia membantu menukarkan makan kepada tenaga. So that untuk yang nak gain weight nih biar lah dia gain weight in a healthy way bukan gain weight menjadi gemuk, lemak berlebihan atau meningkatkan paras kolestrol dalam badan. 
Secara ringkas, fungsi B-Complex ialah untuk mengawal atur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

For more info and to order, boleh contact Lyana okayh. Nanti Lyana akan berikan full consultation beserta follow up sekali and also cadangan jadual pemakanan as well :)
Till then, have a nice day ahead lovelies.
Assalamualaikum.

Your Shaklee Independent Distributor
NUR LIYANA | lyanahisham@yahoo.com
Whatsapp: 0162099703
WeChat ID: lyanahisham
Instagram: @lyanashaklee & @lyanahisham_
Facebook: Lyana Hisham or White Lavender (page)



 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com